• biuro@maxgear.pl
  • polski
  • angielski
  • niemiecki
  • rosyjski
maxgear-logomaxgear-logomaxgear-logomaxgear-logo
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O MaXgear
  • Oferta
    • Zawieszenie i układ kierowniczy
    • Hamulce
    • Filtry
    • Napęd
    • Silnik
    • Hydraulika
    • Elektryka
    • Chemia i kosmetyka
    • Akcesoria
    • Asortyment motocyklowy
    • Układ chłodzenia
    • Układ klimatyzacji
  • Blog
  • Multimedia
  • Dokumenty
  • Kontakt
✕
  • Strona główna
  • Blog
  • Akumulatory EFB

Akumulatory EFB

Coraz częściej w pojazdach spotykamy się z systemem start-stop. Zadaniem tego systemu jest ograniczenie pracy pojazdu na biegu jałowym, co w rezultacie zmniejsza zużycie paliwa oraz redukuje emisję szkodliwych gazów do atmosfery.

Na podstawie badań wynika, że dzięki systemowi start-stop można zaoszczędzić do 15% paliwa i zmniejszyć emisję spalin o 10%. W samochodach, w których został zastosowany wyżej wymieniony system, zachodzi potrzeba korzystania z innego typu akumulatora. Powodem są częste cykle rozruchowe.

Akumulatory EFB (Enhanced Flooded Battery) posiadają trzy razy większą odporność cykliczną w porównaniu do konwencjonalnych akumulatorów oraz większą odporność na częste rozładowanie przy utrzymaniu wysokich parametrów. W akumulatorach MaXgear zastosowano dodatek węgla Super Expanded 3XD-Graphite w elektrodach ujemnych oraz membranę semisyntetyczną w elektrodach dodatnich. Takie rozwiązanie pozwala na redukcję zasiarczenia elektrody ujemnej oraz poprawia zdolność przyjmowania ładunku. Akumulatory EFB marki MaXgear wyróżniają się dużą trwałością cykliczną, która może być do trzech razy większa w porównaniu do standardowego akumulatora. Obudowa wyposażona jest w bezobsługowe podwójne wieczko bez korków, które posiada płaską powierzchnię, zgrzaną nakładkę z podwójnymi wkładkami przeciwwybuchowymi i system specjalnego labiryntu walczącego z wydostaniem się kwasu i pozwalającego elektrolitowi spłynąć z powrotem do cel.

Gdzie stosować akumulatory EFB?

Bezwzględnie należy je stosować w samochodach wyposażonych w system start-stop. Ich główną cechą jest wysoka zdolność przyjmowania ładunku. Umożliwia to naładowanie akumulatora do wartości nominalnych na krótkich odcinkach pomiędzy zatrzymaniem i ponownym rozruchem. Akumulatory możemy stosować również w samochodach, w których występują częste cykle rozruchowe, np. taksówki czy samochody kurierskie.

Wymiana akumulatora w samochodach wyposażonych w system start-stop powinna odbywać się w warsztacie. W wielu przypadkach wymiana akumulatora wiąże się z użyciem testera diagnostycznego i dopasowaniem akumulatora do samochodu. Tylko tak przeprowadzona wymiana jest pewnikiem prawidłowego działania systemu start-stop.

MaXgear posiada w swojej ofercie akumulatory EFB od pojemności 60 Ah do pojemności 100 Ah. Nowością w ofercie są akumulatory EFB przeznaczone do samochodów azjatyckich o trzech pojemnościach 62 Ah, 72 Ah i 85 Ah.

maxgear Revolution EFB _schemat

Podobne artykuły

24 sierpnia 2022

Silniki turbodoładowane i ich użytkowanie


więcej
28 września 2021

Gotowy na jesienną słotę?


więcej

Szukaj

✕

Podobne posty

  • Nowości produktowe – marzec 2023
  • Nowości produktowe – styczeń 2023
  • Byśkiniewicz i Jędraszek wygrywają Kryterium Asów na Karowej!
  • TVN TURBO RALLY TEAM w 60. Rajdzie Barbórka
  • Nowości produktowe – listopad 2022
  • Odszedł Zbigniew Cieślar
  • Nowości produktowe – październik 2022
  • 5. miejsce w debiucie w nowym samochodzie!
  • Auto Partner i MaXgear na targach Automechanika 2022
  • Byśkiniewicz i Siatkowski w Škodzie Fabii Rally2 Evo!

CENTRUM DYSTRYBUCYJNE
ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
tel. 32 325 15 00 / fax. 32 325 15 20, email: biuro@maxgear.pl

najlepsze-klocki-hamulcowe
© 2022 MaXgear