Najczęstszą usterką jest brak chłodzenia. Czym może być spowodowana? Przede wszystkim niskim poziomem czynnika w układzie. Czynnika z biegiem czasu może brakować, ponieważ w naturalny sposób dostaje się on do atmosfery poprzez nieszczelności na złączach przewodów oraz poprzez ich ścianki. Są układy, w których przy niskim poziomie czynnika nie włączy się kompresor. Istotną funkcję w układzie klimatyzacji spełnia filtr kabinowy. Ten rodzaj filtra przechwytuje wszelkiego typu zanieczyszczenia, filtrując powietrze dostające się do przedziału pasażerskiego. Brudny skutecznie może blokować siłę działania układu klimatyzacji. Filtr zdecydowanie należy wymieniać raz w roku lub przy serwisie klimatyzacji. Dzięki regularnej wymianie przeciwdziałamy wdychaniu grzybów, które tworzą się w układzie klimatyzacji. Z kolei odgłosy dochodzące spod maski mogą oznaczać zużycie kompresora. Niestety to jedna z najpoważniejszych i najbardziej kosztownych awarii. Prawidłowo serwisowany kompresor może działać latami. Należy pamiętać, że wraz z czynnikiem do układu wprowadzany jest nowy olej smarujący kompresor.
Aby cieszyć się z dobrodziejstwa klimatyzacji, należy o nią odpowiednio dbać. Przeglądy powinny być wykonywane raz na maksymalnie na dwa lata, chociaż najlepiej byłoby, aby układ klimatyzacji serwisowany był raz w roku. Podobnie jest z filtrem kabinowym, który dobrze jest wymieniać przed sezonem letnim, bo od niego nie tylko zależy prawidłowe działanie klimatyzacji, ale całego układu wentylacji. Niewymieniany może powodować parowanie szyb w wilgotne i deszczowe dni.
W ofercie MaXgear znajdziemy:
Szeroka oferta części MaXgear pozwala na usunięcie większości usterek związanych z układem klimatyzacji.