Sama wymiana paska rozrządu znacząco nie poprawia pracy samej jednostki napędowej, ale jego zerwanie wiąże się z poważnymi konsekwencjami. W przypadkach, gdy prędkość obrotowa silnika jest niska, istnieje szansa, że zderzenie zaworów z tłokami nie będzie na tyle mocne, żeby wyeliminowało tłoki z dalszego użycia. Gdy prędkości obrotowe silnika oscylują w górnych granicach obrotomierza i dojdzie do zerwania paska rozrządu, wymianie podlegać będą również tłoki. Zużyty pasek rozrządu nie daje objawów, trzeba pamiętać o jego wymianie. Ważne, aby przy pracach związanych z wymianą paska rozrządu wymienić pasek wielorowkowy oraz rolki, które go prowadzą. Zerwanie paska wielorowkowego może również skończyć się poważną awarią. W najlepszym wypadku zostanie odcięty układ, który napędza pasek. Sytuacja komplikuje się, gdy zerwany pasek wielorowkowy trafia w rozrząd. Nie ma wtedy szans na uratowanie silnika.
MaXgear posiada w swojej ofercie kompleksową ofertę rolek, napinaczy rozrządu oraz rolek i napinaczy pasków wielorowkowych.
Nie czekajmy do ostatniej chwili z wymianą paska – poniżej zdjęcie paska rozrządu w silniku Fiata o pojemności 1,4 litra i szesnastu zaworach. Silnik bezawaryjny, który daje 100 koni mocy. Pasek miał przejechane 93 000 km, a w samochodzie był zamontowany przez 5 lat i 3 miesiące. Producent sugeruje wymianę co 120 000 km.