• biuro@maxgear.pl
  • angielski
  • niemiecki
  • polski
  • rosyjski
MaXgear_logo_podstawowe_r-wwwMaXgear_logo_podstawowe_r-wwwMaXgear_logo_podstawowe_r-wwwMaXgear_logo_podstawowe_r-www
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O MaXgear
  • Oferta
    • Zawieszenie i układ kierowniczy
    • Hamulce
    • Filtry
    • Napęd
    • Silnik
    • Hydraulika
    • Elektryka
    • Chemia i kosmetyka
    • Akcesoria
    • Asortyment motocyklowy
    • Układ chłodzenia
    • Układ klimatyzacji
  • Blog
  • Multimedia
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Blog
  • Rolki i napinacze rozrządu, rolki paska wielorowkowego

Rolki i napinacze rozrządu, rolki paska wielorowkowego

Producenci samochodów coraz bardziej wydłużają okresy między wymianami paska rozrządu. Interwały między wymianami co 200 000 km już nikogo nie dziwią.

Sama wymiana paska rozrządu znacząco nie poprawia pracy samej jednostki napędowej, ale jego zerwanie wiąże się z poważnymi konsekwencjami. W przypadkach, gdy prędkość obrotowa silnika jest niska, istnieje szansa, że zderzenie zaworów z tłokami nie będzie na tyle mocne, żeby wyeliminowało tłoki z dalszego użycia. Gdy prędkości obrotowe silnika oscylują w górnych granicach obrotomierza i dojdzie do zerwania paska rozrządu, wymianie podlegać będą również tłoki. Zużyty pasek rozrządu nie daje objawów, trzeba pamiętać o jego wymianie. Ważne, aby przy pracach związanych z wymianą paska rozrządu wymienić pasek wielorowkowy oraz rolki, które go prowadzą. Zerwanie paska wielorowkowego może również skończyć się poważną awarią. W najlepszym wypadku zostanie odcięty układ, który napędza pasek. Sytuacja komplikuje się, gdy zerwany pasek wielorowkowy trafia w rozrząd. Nie ma wtedy szans na uratowanie silnika.

MaXgear posiada w swojej ofercie kompleksową ofertę rolek, napinaczy rozrządu oraz rolek i napinaczy pasków wielorowkowych.

Nie czekajmy do ostatniej chwili z wymianą paska – poniżej zdjęcie paska rozrządu w silniku Fiata o pojemności 1,4 litra i szesnastu zaworach. Silnik bezawaryjny, który daje 100 koni mocy. Pasek miał przejechane 93 000 km, a w samochodzie był zamontowany przez 5 lat i 3 miesiące. Producent sugeruje wymianę co 120 000 km.

 
PASEK-500-1,4
 

Podobne artykuły

29 marca 2021

Wywiad ze Zbyszkiem Cieślarem


więcej
22 grudnia 2020

Akumulatory EFB


więcej

Szukaj

Podobne posty

  • Nowości produktowe – kwiecień 2021
  • Wywiad ze Zbyszkiem Cieślarem
  • Nowości produktowe – marzec 2021 część II
  • AP EXPERT 2021 – 8. edycja się rozkręca!
  • Nowości produktowe – marzec 2021
  • MaXgear nie zwalnia tempa rozwoju
  • Nowości produktowe – luty 2021
  • Nowości produktowe – styczeń 2021
  • Nowości produktowe – grudzień 2020 część II
  • Akumulatory EFB

CENTRUM DYSTRYBUCYJNE
ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
tel. 32 325 15 00 / fax. 32 325 15 20, email: biuro@maxgear.pl

najlepsze-klocki-hamulcowe
© 2019 MaXgear