Zawieszenie pneumatyczne
Bez wątpienia samochody klasy premium należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie w całej gamie modelowej danego producenta. W samochodach tego segmentu stosuje się nowatorskie rozwiązania, które dopiero po upływie wielu lat trafiają do mniejszych modeli jako wyposażenie dodatkowe.
Nowoczesne technologie stosuje się nie tylko w wyposażeniu, systemach bezpieczeństwa czy konstrukcji jednostki napędowej, ale także w zawieszeniu. Coraz częściej w tego typu pojazdach w zawieszeniu znajdziemy zawieszenia pneumatyczne. Co to takiego? Zawieszenia pneumatyczne oparte są na miechach, kompresorze, który jest sercem układu i odpowiedzialny jest za dostarczanie powietrza, jednostki sterującej oraz czujników, które zbierają dane. W układach stosuje się również elektrozawory, dzięki którym można regulować wysokość pojazdu.
Zalety zawieszenia pneumatycznego:
- znacznie lepsze tłumienie nierówności niż w przypadku konwencjonalnego rozwiązania,
- możliwość regulacji wysokości pojazdu,
- stały prześwit nawet po znacznym obciążeniu samochodu.
W przypadku gdy samochód jest nowy, możemy się cieszyć z wszystkich możliwości, które daje nam zawieszenia pneumatyczne. Wraz z upływem lat i przejechanych kilometrów „pneumatyka” może przysparzać problemów. Największą zmorą są nieszczelności, awarie kompresora i miechów. Należy pamiętać, aby raz w roku kontrolować stan poszczególnych elementów oraz szczelność układu.
Aktualnie w ofercie MaXgear znajdziemy kompresory oraz miechy pneumatyczne. Każdy z miechów posiada instrukcję wymiany, według której należy przeprowadzać naprawę.
W tabeli poniżej znajdują się wybrane referencje.