• biuro@maxgear.pl
  • angielski
  • niemiecki
  • polski
maxgear-logomaxgear-logomaxgear-logomaxgear-logo
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O MaXgear
  • Oferta
    • Zawieszenie i układ kierowniczy
    • Hamulce
    • Filtry
    • Napęd
    • Silnik
    • Hydraulika
    • Elektryka
    • Chemia i kosmetyka
    • Akcesoria
    • Asortyment motocyklowy
    • Układ chłodzenia
    • Układ klimatyzacji
  • Multimedia
  • Dokumenty
  • Kontakt
✕
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Rolki i napinacze rozrządu, rolki paska wielorowkowego

Rolki i napinacze rozrządu, rolki paska wielorowkowego

Producenci samochodów coraz bardziej wydłużają okresy między wymianami paska rozrządu. Interwały między wymianami co 200 000 km już nikogo nie dziwią.

Sama wymiana paska rozrządu znacząco nie poprawia pracy samej jednostki napędowej, ale jego zerwanie wiąże się z poważnymi konsekwencjami. W przypadkach, gdy prędkość obrotowa silnika jest niska, istnieje szansa, że zderzenie zaworów z tłokami nie będzie na tyle mocne, żeby wyeliminowało tłoki z dalszego użycia. Gdy prędkości obrotowe silnika oscylują w górnych granicach obrotomierza i dojdzie do zerwania paska rozrządu, wymianie podlegać będą również tłoki. Zużyty pasek rozrządu nie daje objawów, trzeba pamiętać o jego wymianie. Ważne, aby przy pracach związanych z wymianą paska rozrządu wymienić pasek wielorowkowy oraz rolki, które go prowadzą. Zerwanie paska wielorowkowego może również skończyć się poważną awarią. W najlepszym wypadku zostanie odcięty układ, który napędza pasek. Sytuacja komplikuje się, gdy zerwany pasek wielorowkowy trafia w rozrząd. Nie ma wtedy szans na uratowanie silnika.

MaXgear posiada w swojej ofercie kompleksową ofertę rolek, napinaczy rozrządu oraz rolek i napinaczy pasków wielorowkowych.

Nie czekajmy do ostatniej chwili z wymianą paska – poniżej zdjęcie paska rozrządu w silniku Fiata o pojemności 1,4 litra i szesnastu zaworach. Silnik bezawaryjny, który daje 100 koni mocy. Pasek miał przejechane 93 000 km, a w samochodzie był zamontowany przez 5 lat i 3 miesiące. Producent sugeruje wymianę co 120 000 km.

 
 

Podobne artykuły

30 czerwca 2025

Udany występ w Rajdzie Polski – kolejne cenne punkty na koncie


więcej
18 czerwca 2025

Tempo było, wynik uciekł – Rajd Nadwiślański nie oszczędził Byśkiniewicza i Siatkowskiego


więcej

Szukaj

✕

Podobne posty

  • Udany występ w Rajdzie Polski – kolejne cenne punkty na koncie
  • Tempo było, wynik uciekł – Rajd Nadwiślański nie oszczędził Byśkiniewicza i Siatkowskiego
  • Rajd Świdnicki na pełnym gazie!
  • Byśkiniewicz i Siatkowski wracają do walki w RSMP 2025
  • Nowości produktowe – kwiecień 2025
  • Nowości produktowe – styczeń 2025
  • Jak ujemne temperatury wpływają na mechanizmy w pojazdach?
  • Filtry cząstek stałych MaXgear
  • Rajd Barbórka pełen emocji!
  • Przygotowanie samochodu do okresu zimowego

CENTRUM DYSTRYBUCYJNE
ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
tel. 32 325 15 00 / fax. 32 325 15 20, email: biuro@maxgear.pl

© 2022 MaXgear