• biuro@maxgear.pl
  • angielski
  • niemiecki
  • polski
maxgear-logomaxgear-logomaxgear-logomaxgear-logo
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O MaXgear
  • Oferta
    • Zawieszenie i układ kierowniczy
    • Hamulce
    • Filtry
    • Napęd
    • Silnik
    • Hydraulika
    • Elektryka
    • Chemia i kosmetyka
    • Akcesoria
    • Asortyment motocyklowy
    • Układ chłodzenia
    • Układ klimatyzacji
  • Multimedia
  • Dokumenty
  • Kontakt
✕
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Kolektory z klapami wirowymi MaXgear

Kolektory z klapami wirowymi MaXgear

Do końca lat 80. silniki Diesla były rzadkością w samochodach osobowych, poza kilkoma wyjątkami. Bez wątpienia silniki wysokoprężne mają wiele plusów – wysoki moment obrotowy, dużo mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, a materiały wykorzystane do ich budowy pozwalają na długą eksploatację.

Problemem była kultura pracy – moc, którą generowały i jakość spalin. Wraz z zastąpieniem pomp wtryskowych układami wtryskowymi typu Common Rail i dodaniem turbosprężarki wszystko się zmieniło. Nie tylko wzrosła moc i moment obrotowy, w silnikach zaczęto coraz bardziej rozbudowywać systemy ekologiczne, aby spełniały normy spalin. Zawory recyrkulacji spalin EGR oraz filtry cząstek stałych DPF stały się standardem.

Aby usprawnić proces spalania mieszanki i obniżyć wydzielanie szkodliwych substancji, niektórzy z producentów wprowadzili w swoich konstrukcjach kolektory ssące wyposażone w klapy wirowe. Co to takiego? Kanał dolotowy jest podzielony na dwie części. W jednej z nich znajduję się klapa, która w zależności od zapotrzebowania na powietrze jest zamknięta lub otwarta.

Zasadę działania klap wirowych przedstawia schemat poniżej.

 
 

Warunki panujące w kolektorze ssącym nie należą do najprzyjaźniejszych. Spora ilość sadzy i opary oleju osadzają się na klapach, uniemożliwiając ich prawidłowe działanie. W najlepszym wypadku na tablicy rozdzielczej pojawi się kontrolka „CHECK ENGINE”. Są jednak silniki, gdzie dochodzi do urwania się klap, które wędrują prosto do cylindra i robią tam spustoszenie. W takich wypadkach naprawa wiążę się z remontem silnika.

MaXgear posiada w swojej ofercie osiem najpopularniejszych referencji, zachęcamy do zapoznania się z ofertą.

 
 

Podobne artykuły

30 czerwca 2025

Udany występ w Rajdzie Polski – kolejne cenne punkty na koncie


więcej
18 czerwca 2025

Tempo było, wynik uciekł – Rajd Nadwiślański nie oszczędził Byśkiniewicza i Siatkowskiego


więcej

Szukaj

✕

Podobne posty

  • Udany występ w Rajdzie Polski – kolejne cenne punkty na koncie
  • Tempo było, wynik uciekł – Rajd Nadwiślański nie oszczędził Byśkiniewicza i Siatkowskiego
  • Rajd Świdnicki na pełnym gazie!
  • Byśkiniewicz i Siatkowski wracają do walki w RSMP 2025
  • Nowości produktowe – kwiecień 2025
  • Nowości produktowe – styczeń 2025
  • Jak ujemne temperatury wpływają na mechanizmy w pojazdach?
  • Filtry cząstek stałych MaXgear
  • Rajd Barbórka pełen emocji!
  • Przygotowanie samochodu do okresu zimowego

CENTRUM DYSTRYBUCYJNE
ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
tel. 32 325 15 00 / fax. 32 325 15 20, email: biuro@maxgear.pl

© 2022 MaXgear